මහණෙනි, ලොව්හි මහණකු විසින් වේවයි, බමුණකු විසින් වේවයි, දෙවියකු විසින් වේවයි, මරකු විසින් වේවයි, බඹකු විසින් වේවයි, අන් කිසිවකු විසින් වේවයි නො ලද හැකි කරුණු පසෙකි. කවර පසෙක යත්: “(මාගේ) ජරාධර්මය (ජරා ස්වභාව මා) නහමක් දිරාවා” යනු ලොව්හි මහණකු විසින් වේවයි, බමුණකු විසින් වේවයි, දෙවියකු විසින් වේවයි, මරකු විසින් වේවයි, අන් කවර කෙනකුදු විසින් වේවයි නො ලද හැකි කරුණෙකි. මාගේ ව්යාධිධර්මය මා නහමක් පෙළාවායි යනු ... මරණධර්මය නහමක් මියේවා”යි යනු ... ක්ෂයධර්මය නහමක් ක්ෂය කෙරේවා ...
මහණෙනි, මේ ධනයෝ පස් දෙනෙකි. කවර පස් දෙනෙක යත්: ශ්රද්ධාධන ය, ශීලධන ය, ශ්රැතධන ය, ත්යාගධනය, ප්රඥාධන යි. මහණෙනි, ශ්රද්ධාධන කවරේ ය? මහණෙනි, මෙ සස්නෙහි ආර්ය්යශ්රාවක සැදැහැති වෙයි. තථාගතයන් වහන්සේගේ සම්බොධිය හදහයි: “මේ මේ කරුණින් ඒ භාග්යවත්හු අර්හත්හ ... දෙවිමිනිස්නට ශාස්තෘයහ. සියුසස් අවබොධ කළහ. භාග්යවත්හ”කියා යි. මහණෙනි, මේ ශ්රද්ධාධනය යි කියනු ලැබේ. මහණෙනි, ශීලධන කවරේ ය? මහණෙනි, මෙ සස්නෙහි ආර්ය්යශ්රාවක පණිවායෙන් දුරු වූයේ වෙයි. ... මදපමාදෙකට කරුණු වූ රහමෙරින් ...
මහණෙනි, මේ සම්පත්හු පස් දෙනෙකි. කවර පස් දෙනෙක යත්: ශ්රද්ධාසම්පත් ය, ශීලසම්පත් ය, ශ්රැතසම්පත් ය, ත්යාගසම්පත් ය, ප්රඥාසම්පත් ය. මහණෙනි, මේ පඤ්චසම්පත්හු යි.
මහණෙනි, සුව එළවන, අග්ර රූපාදි සම්පත් මොනවට ගෙණ දෙන, සුඛවිපාක ඇති, ස්වර්ගය පිණිස පවත්නා, ඉෂ්ටබව පිණිස කාන්තබව පිණිස මන වඩන පිණිස හිත පිණිස සුඛ පිණිස පවත්නා මේ පුණ්යප්රවාහයෝ කුශලප්රවාහයෝ (කුශලොපපත්තීහු) පස් දෙනෙකි. කවර පස් දෙනෙක යත්: මහණෙනි, යම් දායකයකුගේ සිවුරු වළඳ කරන මහණෙක් අප්රමාණ අර්හත්ත්වඵලසමාධිය උපයාගෙණ වෙසේ ද ඒ දායක හට සුව එළවන, මනා අග්ර රූපාදිසම්පත් දෙන, සුඛවිපාක ඇති, ස්වර්ගය පිණිස පවත්නා, ඉෂ්ටබව පිණිස මන වඩන පිණිස හිත පිණිස ...
එකත්පස් ව හුන් විසල්පුර වැසි උග්ර ගෘහපති භාග්යවතුන් වහන්සේට තෙල සැළ කෙළේ ය: "වහන්ස, ‘මනාප දැ දෙනුයේ මනාප දැය ලබා’යී තෙල මා විසින් භාග්යවතුන් වහන්සේ හමුයෙහි අසන ලදි, හමුයෙහි පිළිගන්නා ලදි. මට සල්පුප් (සිවුමියුරු යොදා සල්පිටියෙන් සල්මල් බඳු කොට තැනු) කැවුම් මනාප ය. භාග්යවතුන් වහන්සේ අනුකම්පා කොට මාගේ ඒ ඛාද්යය පිළිගන්නා සේකව”යි. බුදුහු අනුකම්පා පිණිස පිළිගත්හ. “වහන්ස, ‘මනාප දෑ දෙනුයේ මනාප දැය ලබා’යී තෙල මා විසින් භාග්යවතුන් වහන්සේ හමුයෙහි අසන ලදි. හමුයෙහි පිළිගන්නා ...